چه چیزی، برای چه کسی؟

چه چیزی، برای چه کسی؟

دیزاین بین خلاقیت و نوآوری ارتباط برقرار می‌کند و خلاقیت را به سوی یک هدف خاص هدایت می کند، بیشتر نتایج پروژه‌های دیزاین قابل دیدن هستند و هر چیزی که انسان ساخته به نوعی دیزاین محسوب می شود به طور کلی یک عمل خلاقه انسانی است که همه به نوعی از صبح تا شب با آن در گیرند.

دیزاینرها فکر و ایده‌ى پروژه را ارایه می‌دهند و الزاما شاید نتوانند بر روی کاغذ یک خط راست رسم کنند و یا ممکن است در مورد جزئیات کار اطلاعات چندانى نداشته باشند، اما فرایند تولید یک اثر خوب و تاثیر گذار را مشخص می‌کنند و در نهایت دیزاین به یک مجموعه هویت می‌بخشد و به آن کمک می‌کند تا جایگاه خود را در بین مخاطبان پیدا کند.

اصلی‌ترین سوالات دیزاین «چه چیزی» و «بـرای چه کسی» است و وقتی به مرحله «چطور» می رسد، کم کم وارد حیطه طراحی می‌شود. کاربرد دیزاین در زندگی انسانی به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شود:

1. کاربرد عملی، فنی

2ـ کاربرد زیبا شناسی

3ـ کاربرد نمادین (سمبلیک)

امروزه طراحی کاربردی واقعی دارد و عوامل بسیار متعددی بر روی طراحی اثر می گذارند و طراحی گرافیک نمایشی کاربردی از دیزاین است که در مورد آن چنین می توان گفت : هر سفارش یک مساله است که باید برای آن راه حلی مناسب یافت و جوابی مطلوب به دست آورد. یکی از شاخه های گرافیک ساخت آگهی های تبلیغاتی است و تبلیغ، نیازمند طی کردن سه مرحله اساسی است که هرکدام از این مراحل برای خود نیازمند تخصص های خاصی هستند و مسلما قرار نیست تمامی این مراحل را یک طراح گرافیک به تنهایی انجام دهد. پیش تولید، فرآیند تولید و بازخورد سه مرحله‌ای است که مى توان برای یک پروژه ى تبلیغاتی در نظر گرفت.